Niesamowita energia Plantarium

Targi Plantarium już za nami. Niesamowita energia wystawców, nowości, inspirujące koncepty marketingowe to siła tegorocznej 33. edycji targów. Do konkursu nowości zgłoszono aż 106 roślin

 

Plantarium to obecnie wiodąca międzynarodowa impreza szkółkarska, podczas której w jednym miejscu można zobaczyć najwięcej nowości. Tegoroczna 33. edycja targów odbyła się w dniach 26-29 sierpnia w Boskoop-Hazerswoude w Holandii. Imprezę otworzył Marco Van Zijverden, dyrektor generalny Holenderskiej Grupy Kwiatowej, która jest światowym liderem w eksporcie roślin i kwiatów z obrotem ponad billion euro rocznie.
 
W Plantarium wzięło udział przeszło 300 wystawców z ponad 15 krajów i powyżej 20 tys. odwiedzających. Co roku organizatorzy imprezy wybierają dla niej hasło przewodnie. Motywem wiodącym tegorocznej 33. edycji targów była „Sprzedaż w centrum uwagi” – „Focus on Sales”. Organizatorzy chcieli zwrócić uwagę na fakt, że o sprzedaży trzeba myśleć już na etapie produkcji, przygotowując odpowiednio towar. 
 
W tym roku na Plantarium czuć było niesamowitą atmosferę i energię. To zdecydowanie wydarzenie pełne inspiracji, gotowych konceptów marketingowych, które można wykorzystać w centrach ogrodniczych, aby zwiększyć sprzedaż roślin. Plantarium to unikalne forum, dzięki któremu w jednym miejscu można zobaczyć najciekawsze rośliny i nowości, jakie będą gwarantem udanej sprzedaży – podsumowuje Jarosław Olewicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju „Biznesu Ogrodniczego”, obecny na targach.


Polski akcent na Plantarium
Targi Plantarium nie mają jeszcze silnej polskiej reprezentacji, ale nasi rodzimi szkółkarze widzą w wystawie duże możliwości. – Plantarium otwiera przed nami szansę znalezienia nowych rynków zbytu i dalszy rozwój firmy. Jestem pewna, że ta decyzja przyniesie nam wymierne korzyści biznesowe. Udział w Plantarium to doskonała forma promocji szkółki – podkreśla Magdalena Wędrowska, właścicielka Szkółki Roślin Ozdobnych „Clematisy” M.K.J. Wędrowscy. Wśród polskich wystawców byli obecni przedstawiciele firm Vitroflora i Floramedia. 
 
Najlepsza roślina 2015
Targi Plantarium zapewniają skuteczną, międzynarodową promocję przede wszystkim odmianom zgłoszonym do konkursu nowości roślinnych i nagrodzonych medalami. W tym roku o miano Najlepszej rośliny 2015 rywalizowało aż 106 nowości. Poza tym tytułem, jury przyznało 8 złotych medali, 15 srebrnych i 11 brązowych. Uznana za najlepszą roślinę targów Hortensja ogrodowa "Ruby Tuesday" (MAGICZNY Ruby Tuesday)  jest niezwykle kompaktowa i ma bardzo wytrzymałe kwiaty. Odmianę  charakterystyczny atrakcyjny ciepły czerwony kolor kwiatów, który zachwycił jury.
 
Nagroda dziennikarzy
Podczas Planatrium jury składające się z 25 dziennikarzy wybrało najlepszą roślinę – Cosmos bipinnatus ‘Xanthos’ ze szkółki Van Hemert & Co Seeds. Nazwa tej odmiany pochodzi od greckiego słowo xanthos ‘żółty’ i odnosi się do wyjątkowej u tego gatunku barwy kwiatostanów, co uznano za przełom w hodowli kosmosów. Ten jednoroczny gatunek charakteryzuje się  zwartym pokrojem, rośliny osiągają wysokość do 50 cm i rozrastają się na szerokość 40 cm. Jasnożółte koszyczki o średnicy 6 cm pojawiają się już od końca czerwca,  kwitnienie utrzymuje się do września. Odmiana ‘Xanthos’ polecana jest do sadzenia w pojemnikach balkonowo-tarasowych oraz na rabatach. 
 
Dziennikarze docenili także koncept marketingowy szkółki de Jong Plant BV – Hydrangea macrophylla ‘Music Collection’®. Kolekcja hortensji charakteryzujących się obfitym kwitnieniem od późnej wiosny do lata. Nazwy odmian, kolorowe etykiety informacyjne i pojemniki są stylizowane na style muzyki: rock, pop, punk, salsa. Etykiety dołączone do roślin są w kształcie gitary. To kompletna koncepcja marketingowa zachęcająca głównie młodsze pokolenie miłośników zieleni do ogrodnictwa.
 
 
 
REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: